АЖЛЫН БАЙРАН ДЭЭР УУРЛАХ СӨРӨГ ҮР ДАГАВАР

Ажлын байран дээр уурлах нь хувь хүн болон байгууллагын аль алины хувьд олон сөрөг үр дагавартай байдаг. Уур бол хүний хэвийн сэтгэл хөдлөл боловч түүнийг хэрхэн илэрхийлэх нь маш чухал юм. Ажлын байранд уураа хяналтгүй гаргах нь мэргэжлийн ёс зүйд нийцэхгүйгээс гадна олон асуудал үүсгэдэг.

Ажлын байран дээр уурлахын сөрөг үр дагавар:

  1. Хувийн нэр хүндэд нөлөөлөх:
    • Бусдад мэргэжлийн бус, хяналтгүй нэгэн мэт харагдана.
    • Хамтран ажиллагсад болон удирдлагын зүгээс итгэл алдах, хүндэтгэл буурах.
    • Ирээдүйн карьерын өсөлтөд сөргөөр нөлөөлөх.
  2. Ажлын харилцаанд нөлөөлөх:
    • Багийн уур амьсгалыг доройтуулж, таагүй орчин бүрдүүлнэ.
    • Хамтран ажиллагсадтай харилцах харилцаа хурцадна.
    • Хамтын ажиллагаа, багийн үр дүнд сөргөөр нэлээнэ. Хүмүүс хамт ажиллахыг хүсэхгүй болно.
    • Үйлчлүүлэгчтэй харилцдаг ажил бол үйлчлүүлэгчийн сэтгэл ханамжийг бууруулна.
  3. Бүтээмж болон гүйцэтгэлд нөлөөлөх:
    • Уурлаж бухимдах нь ажлын бүтээмжийг бууруулна. Учир нь сэтгэл санаа тогтворгүй үед анхаарал төвлөрөхгүй, алдаа гаргах магадлал нэмэгддэг.
    • Бусдын ажлын бүтээмжийг ч мөн бууруулна.
    • Шийдвэр гаргах чадварт сөргөөр нөлөөлнө. Хүн ууртай үедээ бодлогогүй, алдаатай шийдвэр гаргах нь элбэг.
  4. Эрүүл мэндэд нөлөөлөх:
    • Стресс, түгшүүр үүсгэнэ.
    • Цусны даралт ихсэх, зүрх судасны өвчин, нойргүйдэл зэрэг эрүүл мэндийн асуудлууд үүсэх эрсдэлтэй.
    • Сэтгэл санааны тогтворгүй байдал үүснэ.
  5. Байгууллагад учрах хохирол:
    • Ажлаас гарах явдал нэмэгдэнэ. Ажилтнууд таагүй ажлын орчноос болж ажлаасаа гарах нь элбэг.
    • Ажлын гүйцэтгэл буурснаар байгууллагын орлого, үйл ажиллагаанд сөргөөр нөлөөлнө.
    • Байгууллагын нэр хүнд унана.

Уураа хэрхэн зохицуулах вэ?

Уур бол хэвийн сэтгэл хөдлөл боловч түүнийг хэрхэн удирдах нь чухал. Ажлын байран дээр уураа зохицуулах хэд хэдэн арга бий:

  1. Шалтгааныг олж тогтоох: Таныг юу уурлуулж байгааг тодорхойлох. Ажлын ачаалал уу, хамтран ажиллагсад уу, эсвэл хувийн асуудал уу? Шалтгааныг ойлгосноор шийдэл олоход хялбар болно.
  2. Биеийн болон сэтгэл зүйн арга хэмжээ:
    • Түр зуур холдох: Хэрэв уур хүрч байгаагаа мэдэрвэл тухайн орчноос түр зуур холдох. Цайны өрөө орох, гадаа гарах, эсвэл богинохон алхах.
    • Гүнзгий амьсгал авах: Хэд хэдэн удаа гүнзгий амьсгал авч, гаргах нь тайвшрахад тусална.
    • Бодлоо өөрчлөх: Уурлуулж буй зүйлдээ хэт төвлөрөлгүйгээр өөр зүйлд анхаарлаа хандуулахыг хичээх.
    • Эерэг бодол: Өөрийгөө тайвшруулах эерэг үг хэлэх эсвэл эерэг зүйлийг төсөөлөх.
  3. Харилцааны арга:
    • Тайван ярилцах: Уур бухимдал намжсаны дараа асуудлыг тайван, нээлттэй ярилцах. "Чи тэгсэн учраас би уурласан" гэхээсээ илүү "Би энэ нөхцөл байдалд ... гэж мэдэрсэн" гэх мэтээр "Би"-гээр эхлэх өгүүлбэрээр өөрийн мэдрэмжээ илэрхийлэх.
    • Бусдын өнцгөөс харах: Асуудлыг нөгөө хүний өнцгөөс харахыг хичээх.
    • Ёс зүйтэй хандах: Хэдийгээр таагүй байсан ч мэргэжлийн ёс зүйг баримтлан харилцах.
  4. Урт хугацааны шийдэл:
    • Стрессийг удирдах: Ажлын байрны стрессээ удирдах арга барилд суралцах. Дасгал хөдөлгөөн хийх, хангалттай унтах, хоббитой болох.
    • Манлайлагчтай ярилцах: Хэрэв уурыг үүсгэж буй шалтгаан нь ажлын зохион байгуулалт, ачаалалтай холбоотой бол удирдлагатайгаа ярилцаж, шийдэл хайх.
    • Сэтгэл зүйчийн тусламж авах: Хэрэв уураа хянах нь хүндрэлтэй бол мэргэжлийн сэтгэл зүйчээс зөвлөгөө авах нь зүйтэй.

Ажлын байран дээр уурлах нь байгууллагын соёл, ажилтны сэтгэл зүйн эрүүл мэндэд маш чухал нүрөг нөлөө үзүүлдэг тул үүнийг зохистой удирдах нь хувь хүн болон байгууллагын аль алинд ашигтай.